יום רביעי, 25 ביוני 2014

הקשר בין בחירת נשיא המדינה ליזמות עסקית

תודו! זו הייתה דרמה! ועוד איזו דרמה!.
הכנסת, המקום שאנחנו ממש לא מצפים שדרמות כאלו יכולות להתרחש בו. הכנסת, שאנחנו כל כך אוהבים להשמיץ, וכן – אוהבים לעיתים לשנוא, הפכה לרגעים לאתר של הוליווד והח"כים הפכו לשחקנים.
וכן, היה שם בהחלט סרט מעניין שבזמן אמת לא ידענו כיצד הוא יסתיים. ועוד דבר מעניין, שגם השחקנים לא ממש ידעו.
היו שם הרבה מאוד מרכיבים לתסריט די מותח!

אז אתם בטח שואלים על איזה דרמה אני מדברת??? ובכן, אני מדברת על הדרמה לבחירת הנשיא.

הפעם, יחסית לפעמים קודמות, מועמדים רבים הציגו מועמדות לתפקיד. מותר לציין שהיו הם מועמדים איכותיים וטובים שעשו דבר אחד או שניים למען המדינה. פרופסור לכימיה, זוכה פרס נובל, ושופטת מכובדה וראויה לשבח בפסיקותיה, וכמובן ארבעה מועמדים מהעולם הפוליטי שלהם אנו קוראים לרוב "שועלי פוליטיקה".

הסיבוב הראשון היה בבחינת "בו נראה מי התאמץ מספיק והצליח לשכנע את חברי הכנסת להצביע עבורו". הסיבוב הזה הסתיים בתוצאות מפתיעות שכן אף מועמד לא קיבל יותר מ 50% מה שחייב סיבוב שני.
המצב החדש בעצם הזמין את הדרמה השנייה שעליה אני רוצה לדבר.
לסיבוב הזה עלו שני חברי כנסת ותיקים: רובי ריבלין ומאיר שטרית.
אם לומר את האמת בחוכמת בדיעבד, אף אחד לא האמין ששטרית יגיע לסיבוב השני, אפילו יש שאמרו לו: "לא חבל, הרי ממילא תפסיד בקרב". אבל הוא האמין, פעל, והגיע. הגיע לשלב שלפני ההכרעה הגדולה.
ובכן, הסיבוב השני היה כבר משחק חדש.
במקום הקרב הצפוי "רובי מול איציק (דליה איציק)" או "רובי מול דורנר (דליה דורנר)" הסיבוב היה "רובי מול שטרית (מאיר שטרית)".
המשחק החל מיד עם סיומו של הקרב הראשון. החלו מגעים של שיחות ושכנועים ולרגעים היה נראה כי הניצחון המובטח של רובי כבר לא בטוח כל כך. אפילו החלה לחלחל התחושה שיש כאן מהפך ושמאיר שטרית הולך להיות הנשיא הבא.
זו היתה דרמה אמיתית לפי כל כללי הדרמה הידועים: היה מתח, היתה אי ודאות, והמון חוסר אונים.
לרגעים המצלמה כוונה לפניו של רובי ריבלין. רובי התיישב על הכסא ונראה כאילו שהוא כבר לא מאמין שהוא עומד לנצח. בראיון שהתקיים לאחר מכן הוא אמר שלא כך הדבר וכי הוא התיישב והסתכל לכל אחד בעיניים כאילו אמר להם "תבחרו בי". הוא דיבר עם מאיר שטרית שיחה שנראתה חברית ואפילו יש שאומרים לו שהוא אמר לשטרית "יש לי תחושה שאתה ניצחת".
לצערי גם אנשיו לא שידרו אופטימיות רבה. מיותר לציין שהעיתונאים הוסיפו הרבה טעם, אש, ודרמה שהתגלתה כמיותרת לאור התוצאות.
בסופו של דבר – רובי ריבלין נבחר. האיש שעל פי תוצאות הסקר העם רצה בו כנשיא יותר מהאחרים.
מה שכנראה התרחש מאחורי הקלעים הם דיונים קדחתניים עם כל הסיעות בכנסת על ידי גדעון סער אשר שכנע את חברי הכנסת לבחור ברובי. זאת אומרת, גם כשנוצרה "דרמה" והיה נראה שרובי אולי מפסיד את הנשיאות, היה נראה שסער אומר: "זה לא נגמר עד שזה נגמר". ועשה כדי להצליח.
כפי שאמרתי הסוף מוכר וידוע – רובי נבחר או יותר מדויק – ראובן ריבלין.

עכשיו איך כל זה קשור ליזמות עסקית.



בוא ניקח את הסיפור של רובי ריבלין ונהפוך אותו לסיפור על יזמות עסקית.
קיים יזם (רובי ריבלין) שיש לו רעיון (להיות נשיא המדינה) ותשוקה (ניסה בעבר ולא הצליח, אבא שלו ניסה לפני הרבה שנים ולא הצליח אבל הרצון האדיר קיים בו) והוא עבד מאוד קשה בשביל להגשים את הרעיון (חרש את מסדרונות הכנסת בפגישות רבות, נמנע מכל עימות עם ראש הממשלה למרות שלא חסרו, לא התייאש מכך שביבי לא תמך בו והמשיך לנסות) ולמרות זאת, רגע לפני ה OK המיוחל הגיע מכשול אשר לרגעים הנמיך את הביטחון, אבל בסוף עם עזרה וסיוע הגיעה התשובה המיוחלת.
לפעמים הפרויקט שאליו אנחנו שואפים הוא שלנו. אנחנו רק צריכים להאמין ולפעול לשם כך.
גם כשהסימנים מראים שכנראה נכשלנו, לא להרים ידיים, לדעת שיש סימנים מדאיגים שצריך לטפל בהם (כמו הפסדים וחובות בבנק) אבל יש סימנים שהם רק בראש שלנו ושווה להמשיך להתאמץ.

בהצלחה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה